Pomysły na marketing w salonie kosmetycznym lub fryzjerskim

0
189

Czy marketing w salonie health and beauty musi ograniczać się do dobrze zlokalizowanego salonu oraz widocznego z daleka banneru? Trzeba przyznać, że dobra lokalizacja to jest podstawa marketingu salonów health and beauty, jednak żeby zyskać przewagę konkurencyjną warto zastanowić się jak można przenieść działania marketingowe na wyższy poziom.

Pozyskanie nowych klientów

Jednym z pomysłów są karty podarunkowe, vouchery oraz bony. Jakkolwiek nie nazwiemy takiej karty podarunkowej jest to dosyć ciekawe rozwiązanie, które się sprawdza. Voucher na usługi kosmetyczne lub fryzjerskie jest ciekawym rozwiązaniem, które jest postrzegane jako nieszablonowy pomysł na prezent.

Szukając nowych klientów warto rozważyć skupienie się na marketingu internetowym. Robiąca olśniewające wrażenie strona internetowa, umiejętnie prowadzone konta w mediach społecznościowych, poprawnie ustawiona kampania Facebook Ads lub Google Ads, wystawienie ogłoszeń w najpopularniejszych serwisach ogłoszeniowych. To wszystko razem potrafi dać naprawdę zdumiewające efekty. Jeśli poprawnie podejdziemy do tematu marketingu internetowego to jest możliwe prowadzenie wysoce rentownego salonu nawet bez potrzeby inwestycji w lokal w dobrej lokalizacji, bo klienci sami będą do nas przyjeżdżać niezależnie od tego jak daleko od centrum miasta mieści się salon.

Utrzymanie klienta

Kolejnym pomysłem jest skorzystanie z systemu powiadomień SMS, informującego klientów o kolejnych wizytach. Wysyłanie wiadomości przypominającej o kolejnej wizycie zdecydowanie motywuje klienta do kolejnej wizyty i tym samym znacząco zwiększa się szansa na utrzymanie klienta. Jak wiadomo łatwiej i taniej klienta utrzymać niż pozyskać nowego. Dlatego powiadomienia SMS wydają się ciekawym rozwiązaniem, które może być zaskakująco skuteczne. Zazwyczaj tego typu rozwiązanie jest wdrażane razem z system rezerwacji (tak zwany wirtualny kalendarz lub terminarz dla salonów).

Następnym pomysłem na utrzymanie klienta jest program lojalnościowy. Może to odbywać się np. w taki sposób, że klient, który regularnie odwiedza Twój salon może liczyć na zniżki. Oczywiście utrzymanie klienta to nie tylko programy lojalnościowe i inne rozmaite promocje. To przede wszystkim dbałość o relacje podczas wizyty na żywo. Warto po prostu zadbać o wysoką jakość obsługi klienta. Jest to prosta inwestycja (w większości przypadków niewymagająca nakładów finansowych), która zdecydowanie się zwraca.